Çağdaş İslâm Siyaset Sisteminde ANAYASAL MEŞRUİYET
http://www.kitaphaber.com.tr/cagdas-islam-siyaset-sisteminde-anayasal-mesruiyet-k1986.html
Bir zamanlar Müslümanların büyük bölümü, Kur’an’ın, anayasaya mehaz teşkil etmesinden ziyade, bizzat anayasanın kendisi olduğunu “yüksek perdeden” dile getirirdi. Adeta, Kur’an, bir hidayet kitabı olmaktan ziyade, anayasa kitabı idi. Mutlaka, Kur’an, her şeyden önce bir hidayet kitabı olmasının yanında, hükümler içeren yönü itibarıyla da, kanun, daha açıkçası hukuk kitabı olmayı da hak ediyordu. Zira içeriğinde, diğer mevzuların yanında az bir yer kaplıyor olsa da, ahkâm ayetleri belirgin bir özelliğe sahipti.
Buna rağmen, nedense, onun henüz mücmel hale gelmediğini bildiğimiz Hz. Muhammed(s) dönemini istisna kıldığımızda, ilk halifeden bu yana, ta modern dönemlere kadarki süreçte, Sünni ve Şii cenahta, İslâm’a uygun olup olmadığı bir tarafa, hemen her kesimin, kendi meşruiyetlerini Kur’an üzerinden İslâm’da arandığı gerçeğine bakıldığında dahi, parçacı yaklaşımlarla birlikte, Kur’an’ın bizzat bir anayasal metin olarak düşünülmediğini görmekteyiz…
Kur`an`ı anlamanın da bir bedeli var
http://www.dunyabizim.com/?aType=haber&ArticleID=20322
Kur'an'ı anlamanın da bir bedeli var
Şinasi Gündüz, Kur’an’ı Anlamak & İlahi Vahyin Tarihe Açılımı adlı kitabında Kur’an’ı anlamak ve anlamlandırmanın imkânlarını arıyor. Muaz Ergü yazdı.
Güncelleme: 04/05/2015 08:08
Yayınevi Yayınevi İşte Bu Senenin Öne Çıkan Kitapları - I
Beyazıt Meydanı’nda gerçekleştirilen fuara katılacaklar için, yayınevlerinin bu sene çıkan kitaplarına dair bir rehber hazırlamaya çalıştık. Bu listede Profil, İnsan, Beka, İz, Beyan, Büyüyenay, Şule, Pınar-Açılım, Mana, İz ve Dergah Yayınları var.
08/06/2016 08:08
Esed'e göre Kudüs neden dünyanın merkezi?
Tekdüzeliğin olabildiğince fazla olduğu ve çok az şeyin garip olduğu hayatlardan sıyrılmanın yolunu arayan Muhammed Esed’in Doğunun Romantik Olmayan Yüzü’nde amacı, kendi deyişiyle ‘ötekinin yabancılık deryasına dalmak’..
05/09/2013 08:08
Şüphesiz ki Kur’an-ı Kerim bütün insanlık için hidayet ve ışık kaynağıdır. Dünyaya gönderiliş gayesini unutan, hevasını putlaştıran, merkezini yitiren, malın mülkün esiri olan, şımaran, azgınlaşan, riyakârlaşan insanlara tevhidi, adaleti, takvayı, tevazuu, iyiliği yeniden hatırlatarak insanlığın kurtuluşunu murat eder. Toplum yapısındaki hastalıklı güç ve hükmetme algılarını kökünden yıkarak insanı yalnızca Allah’a kulluk etmeye çağırır. İnsanı dünyevi tahakküm ve ilişkiler ağından kurtararak özgürleştirir. Şinasi Gündüz ’ün de belirtt